Touring Australia. Sertai Russ, daripada TURAS berpartisipasi dalam pengembaraan di Pedalaman Australia.

Setelah tiba di NSW, Australia dengan Defender Land Rover saya yang dihantar dari Eropah, saya sangat teruja untuk akhirnya dapat menerokai tanah berdebu ini. Setelah mendapatkan kenderaan itu dibersihkan di kastam, saya dengan segera memulakan penyelidikan beberapa pilihan perjalanan pengenalan awal dalam apa yang mungkin salah satu negara perjalanan terpencil terbaik di planet ini. Ini akan menjadi perjalanan pertama saya di Australia dengan Defender saya 90 tujuan utamanya adalah untuk mencuba dan memasukkan dalam lawatan pertama saya sebagai persekitaran yang berbeza dalam masa seminggu. Jadi setelah membaca banyak buku, majalah dan mencari internet saya akhirnya memutuskan untuk memandu ke Broken Hill dan mengambil di Taman Negara Mungo.
Laluan ini akan menggabungkan perjalanan dari Sydney, melawat Broken Hill di NSW Pedalaman dan kembali melalui Taman Negara Mungo yang terkenal di dunia yang meliputi jarak jauh di bawah 3000Km

Pasangan Australia saya dari Brisbane Brucey yang memasak belukar yang baik dan gitaris yang lebih baik akan datang untuk berputar. Sebagai seorang budak muda yang membesar dan menonton filem-filem seperti Mad Max (difilemkan di Broken Hill) perjalanan ini melukis gambar yang sangat menarik untuk saya.

Saya mahu melakukan perjalanan ini dengan anggaran jadi saya memutuskan untuk membawa khemah atas bumbung saya untuk menjimatkan kos penginapan. Khemah atas bumbung saya berkhidmat saya dengan baik di Australia dengan kemudahan yang dibina dengan cepat dan keselesaan makhluk yang dibina dalam tilam saiz queen menyediakan banyak ruang. Oleh itu, dengan khemah atas bumbung, kerusi, peralatan pemulihan dan bahan api diperolehi ke rak bumbung saya yang baru, ipod dikenakan, 3kg kaki ham dikemas, (yang dimenangi oleh Bruce dalam undian di sebuah pub pada malam sebelumnya) kami bersedia untuk melompat dan mengalami sedikit pedalaman New South Wales, saya tidak sabar untuk melepaskan jalan.

Selepas meninggalkan Sydney, kem pertama kami berada di Wellington hanya 51KM dari Dubbo, kami mendapati tapak perkhemahan yang tenang di atas melihat Lake Burrendong. Kami kelaparan selepas memandu hari.

Brucey bersetuju untuk memasak untuk kebanyakan perjalanan kerana saya adalah pemandu yang ditetapkan. Bruce sememangnya hidup di sisi barunya setelah memasak hidangan yang lazat yang terdiri daripada risotto dengan ham disertai dengan beberapa jenis roti rata rata yang baru dibakar. Di pagi hari kami disambut oleh langit biru dan Kangaroo yang sangat ingin tahu. Kami memutuskan untuk melangkau sarapan pagi dan menunggu makan apabila kami tiba di Dubbo.

Semenjak meninggalkan Sydney, saya mula menyedari bahawa pengunduran Landrover yang dekat dengan rehat tangan semakin panas, ini menyebabkan saya agak khuatir jadi saya memutuskan untuk membawa kenderaan itu ke peniaga Landrover di Dubbo untuk mendapatkan pendapat profesional.

Kami tiba di Dubbo pada waktu pagi. Memenuhi bekalan bahan api dan am dan selepas sarapan pagi, ia pergi ke peniaga Landrover untuk menyiasat apa yang menyebabkan haba dekat dengan pembilas. Setelah membincangkan isu itu dengan salah satu mekanik saya diberitahu bahawa terdapat beberapa cecair yang bocor dari kes pemindahan dan ini mungkin sebahagiannya menjadi masalah.

Saya bertanya kepada mekanik jika Landy akan membawa saya ke Broken Hill dan kembali ke Sydney, dia ragu-ragu untuk memberikan semuanya jelas. Keputusan membuat keputusan, adakah saya menempah kenderaan itu untuk mendapatkan isu selanjutnya yang disiasat dan dikelilingi oleh Dubbo selama beberapa hari atau adakah saya menambah beberapa cecair dan mengambil kesempatan dan teruskan?

Di bawah keadaan biasa saya tidak akan mengambil peluang tetapi setelah membincangkan pilihan kami dengan Brucey, kami memutuskan untuk meneruskan perjalanan kerana masa tidak berada di pihak kami. Saya agak bimbang kerana masih ada jarak yang adil untuk pergi dan saya berharap dia akan kembali ke Sydney tanpa sebarang drama.

Ketika kami meninggalkan Dubbo perjalanan kami terus melalui lereng barat NSW melewati 'Nyngan dan kemudian ke Lebuh Raya Barrier melalui Cobar (132km), Wilcannia (+ 250km), dan akhirnya Broken Hill (+ 196km) jarak total 1167 dilindungi sejak meninggalkan Sydney. Ketika kami semakin dekat dengan Broken Hill, saya sangat berharap untuk melihat ke belakang untuk pertama kalinya. Sungguh mengagumkan bagaimana pembentukan landskap dan tanah bertukar menjadi lebih jauh dan kami semakin dekat ke kawasan pedalaman. Ruas jalan terakhir ke Broken Hill adalah yang lama dengan tidak banyak trafik selain kereta api jalan yang ganjil.

Selepas memandu sepanjang hari, akhirnya kami tiba di Broken Hill, pinggir Outback di NSW, kami juga kini berada dalam zon masa yang berbeza jadi ingat untuk menyesuaikan jam tangan anda ke waktu Australia Selatan dengan min 30 dalam perbezaan. Dari Sydney, kami kini berada di 1 / 5 dari jarak ke pantai barat Australia.
Selama bertahun-tahun, Broken Hill telah berkembang dari bandar perlombongan ikonik ke pusat budaya Outback NSW. Ini juga menarik perhatian bahawa bandar ini mempunyai lebih banyak lori dan set lampu lalu lintas di bawah tanah daripada permukaannya.

Sebelum menuju ke pejabat pelancongan, kami pergi ke puncak bukit besar yang menghadap ke bandar yang kami pergi ke muzium tambang untuk secawan kopi secukupnya di Broken Earth Café. Ini adalah tempat yang bagus untuk mendapatkan bantalan anda dari bandar dan jangan 'l lupa untuk mendapatkan peluang untuk duduk di atas kerusi besar yang duduk di sebelah muzium dan kafe, anak-anak akan menyukai ini.

Kami memutuskan untuk berkhemah di Silverton, jadi setelah mengambil beberapa brosur di pejabat pelancongan, ia pergi ke Silverton, 30km kemudian kami tiba di kampung pedalaman yang sangat terkenal ini, kami kemudian pergi terus ke Hotel Silverton yang terkenal untuk minuman yang menyegarkan sebelum mendirikan kem untuk malam ini. Saya harus mengatakan bahawa ini adalah salah satu daripada pub yang paling keren yang saya telah sejak tiba di Australia.Silverton selama bertahun-tahun telah menjadi lokasi filem dan televisyen yang terkenal dengan filem-filem seperti Mad Max II, Mission Impossible 2, Priscilla, A Town Like Alice, dan banyak lagi yang difilemkan di sana.

Pub di Silverton adalah tempat yang bagus untuk minuman atau minuman ringan dengan koleksi gambar-gambar yang diposting di dinding filem yang telah difilmkan di kawasan itu, bar tender sangat mesra dan memberi kita banyak latar belakang ke pub dan beberapa pengetahuan tempatan yang mendalam.

Ini adalah pengalaman yang hebat untuk saya, ketika seorang pemuda mengingati akan pergi ke Mad Max di pawagam, saya kini agak terkejut untuk memandu di sekitar kawasan yang sama menendang habuk merah di Landrover saya yang dipercayai.

Selepas memeriksa semua memorabilia dan kenderaan model dari filem Mad Max yang diletakkan di luar pub kami kemudian menuju ke arah Mundi Mundi (5 km melewati Silverton); ini adalah tempat yang bagus untuk menonton matahari terbenam.

Kem tapak belukar kami hanya berada di jalan berhampiran Silverton. Sekali lagi pekerjaan saya adalah untuk mengeluarkan khemah atas bumbung dan menyiapkan dapur pergeseran kami yang termasuk meja yang bagus dan tenggelam yang melekat pada sisi Landrover, dan sudah tentu untuk mendapatkan api pergi. Dengan api mula meletus sudah tiba masanya untuk meletakkan semua bahan untuk rebus ke dalam ketuhar kem dan untuk menetapkan adunan yang telah dimuliakan untuk peredam itu untuk bangkit. Selepas makan malam, kami duduk di sekitar api unggun sambil mendengar burung-burung masuk ke dalam kegilaan terakhir mereka ketika matahari terbenam.

Pada malam itu, kami juga mempunyai rubah yang ingin tahu yang berkecimpung dengan sangat yakin ke kem kami untuk melihat apa yang berlaku. Selalunya penting untuk memastikan semua makanan dan lain-lain dibungkus dan haiwan tidak boleh diberi makan, dia akhirnya menuju ke semak selepas beberapa membujuk. Ini adalah rasa pertama saya Australia Outback dan saya sangat sabar untuk pergi lagi bidang di Defender Land Rover saya dan meneroka tanah terpencil dan purba ini.