Tomek והצוות ב-Land4Travel מביאים אותנו להרפתקה יבשתית נוספת, באלבניה, מדינה בדרום מזרח אירופה. היא ממוקמת בים האדריאטי והיוני בתוך הים התיכון וחולקת גבולות יבשתיים עם מונטנגרו בצפון מערב, קוסובו בצפון מזרח, צפון מקדוניה במזרח ויוון בדרום.

בשנת 2022 נסענו לאלבניה - ב-7 מכוניות - בעיקר לנד רוברים וטויוטה אחת. כולנו גרים בערים פולניות שונות, אז בחרנו ב-Cieszyn למיקום המפגש.

נסענו דרך סלובקיה, הונגריה וסרביה תוך יומיים - הקבוצה הייתה כל כך ממושמעת שבכל בוקר היא הייתה מוכנה לצאת כמה דקות מוקדם יותר מהיום הקודם. הגענו למעבר עם אלבניה בהניה ובחיתית - ושירות ידידותי מאוד, ביקורת הגבולות נראית בדיוק כמו בכל מדינה מתורבתת - אנחנו נותנים דרכונים, מסמכי רכב, משמר הגבול בודק אם יש לנו גרין קארד ו... נמצאים כבר באלבניה.

הלילה הראשון שלנו באלבניה נופל על אגם סקאדאר המקסים והחמים - ועל אחד מאתרי הקמפינג הטובים ביותר שהיינו בהם אי פעם - ממוקם יפה, עם מסעדה טובה, שירותים נקיים ומקומות קמפינג מסודרים. אנחנו נהנים מהתנאים האלה, כי בקרוב מאוד - הלינה שלנו תיראה אחרת לגמרי.

הסעיף הבא על סדר היום הוא הפארק הלאומי ליד העיירה ת'ת. אנחנו הולכים בדרך הררית יפהפייה, ועוצרים במעבר, 1650 מ' מעל פני הים. ב-Teth קיבלו את פנינו ילדים מקומיים, ילדים מגניבים מאוד, דוברים אנגלית שוטפת. הם מזמינים אותנו להשתמש במתקן לתיירות חקלאית המנוהלת על ידי הוריהם - הם יהיו אנשי עסקים נהדרים יום אחד. אנחנו מקבלים הזמנה לארוחת ערב - מרק עם נתח כבש, צ'יפס, גבינת כבשים, יוגורט, מלפפון וסלט עגבניות - הכל טעים!

אנחנו מארגנים את הלילה בסמוך לביקור בחורבות של חווה, ממש ליד תחנת כוח הידרואלקטרית קטנה. אדם אלבני ללא הודעה מוקדמת מבקר אותנו לארוחת ערב, ואנחנו למדים די מהר שהוא משמר של תחנת הכוח. נראה שהוא יישאר איתנו עד הבוקר 😉 שמענו שיש כאן מנהג כזה. הבנות קצת מופתעות, אבל הרגשנו שצריך להתייחס לזה כאטרקציה מקומית. אתה לא יודע כלום מהשפה, אז אנחנו יושבים ומחליפים כמה מילים ידועות: אנבר הוקסה, לבנדובסקי, מילאן וכו'.
היום הבא מתחיל בשחייה בנהר הררי קפוא, ביקור במפל גרונאס ובעין הכחולה המקסימה להפליא. עוצרים ללינה בקרחת יער גדולה המשקיפה על דרך צרה המובילה לאורך מדף הרים. בערב, בישיבה ליד המדורה, אנו רואים אורות של מכוניות נעות לאורך הכביש הזה - הנהגים כאן מאוד יעילים.

למחרת אנחנו הולכים לכיוון שקודרה. המקומיים צוחקים עלינו נורא כשאנחנו אומרים שאנחנו מעדיפים לעשות קמפינג פראי ולנסוע למקומות מרוחקים יותר. הדרך בטוחה יחסית, למרות שאנו חולפים על פני צלבים רבים ואף קפלות עם שמות של נפגעי תאונות רבים. ככל שנרד למטה, אנו רואים שהשכונות מפותחות יותר לחקלאות וברור שגם עשירות יותר.

אנחנו נכנסים לשקודרה – האסוציאציה הראשונה מבחינתי היא הדמיון עם ערי קירגיז, סגנון דומה של רחובות, בניינים, חנויות, סגנון נהיגה דומה של נהגים. אנחנו נוסעים ברחבי העיר, מתדלקים את המכוניות שלנו ונוסעים לקומאן. שם אנחנו מבלים את הלילה בטבע במכוורת ישנה ונטושה.

בבוקר אנחנו עומדים בתור למעבורת ל-Fierz. קבל את כרטיסי המעבורת שלנו ואז פרש לסיפור ארוך לערב ליד המדורה. הצבנו מכוניות ליד תיירים מצרפת - הם נוסעים ב-MAN שטח ענק, שבקושי יכול להיכנס למעבורת. הנופים מהמעבורת הם בלתי נשכחים - המסלול עובר לאורך נהר סכור עם תחנת כוח הידרואלקטרית בקצהו.

אנחנו נוחתים ליד פירה ופונים לעמק Valbone לחפש לינה. אנחנו בוחרים אחו ליד הבניינים - והולכים לשאול את המארחים אם נוכל להישאר שם ללילה. אנחנו פוגשים אנשים מאוד מסבירי פנים - והם מתעקשים שנישן במקום בביתם. הם מזמינים אותנו לגן לקפה נהדר ולרקיג'ה, הם פשוט לא רוצים לשחרר אותנו, אבל בסופו של דבר אנחנו חוזרים איכשהו לשאר הצוות. אנחנו מכינים ארוחת ערב ועכשיו אנחנו מזמינים את האלבנים לאוכל - אנחנו מבלים ערב נחמד מאוד בחברתם. הלילה אנחנו ישנים באוויר הפתוח.

למחרת בבוקר, מתברר שבערב הנשים שלהם הזמינו את הנשים שלנו לקפה של הבוקר. האלבנים קיבלו אותנו בבית צנוע אך מאוד מסודר. בנותיו מפנקות אותנו בקפה טורקי מסורתי (הן קוראים לזה 'קפה טורקה' *). לאחר הקפה, הצעיר במשפחה לוקח אותנו לשחייה בנהר הררי יפהפה. אנחנו נפרדים וממשיכים הלאה.

התחנה הבאה היא Berat - עיר היסטורית יפהפיה עם מבצר המתנשא מעליה. אנחנו עוצרים בקמפינג מקומי, ממש ליד הנהר. השעה מאוחרת, אבל אנחנו עדיין יוצאים לטיול לילי ברחבי העיר - הרחובות מלאים באנשים, אנחנו מרגישים מאוד בטוחים. בבוקר אנחנו מבקרים בעיר ובמבצר, למרות שהחום נורא. עוברים בקניון אוסום, מתכננים ללון בקניון, ולמחרת – טיול בהרים למעיינות החמים בפרמט.

העיר הבאה במסלול היא Gijokaster - אנחנו מבקרים במבצר מונומנטלי שנבנה על ידי הטורקים ומטיילים בעיר היפה. הרבה יוונים גרים כאן, יש אפילו קונסוליה יוונית. אנו ממשיכים בנסיעה דרך סרנדה (אתר נופש מודרני על חוף הים) משם, לאחר אכילת פירות ים טעימים, יצאנו לקמפינג על החוף, אותו אנו מכנים "הרפובליקה הדומיניקנית"

היעד הבא שלנו הוא חוף Gijpe הפראי, אליו מגיעים דרך צרה ותלולה המובילה לצד ההר, הנגישה רק לרכבי 4×4. אנחנו מבלים שם יומיים, וישנים באוהלים או באוויר הפתוח. בנוסף אלינו, במפרץ יש גם כמה צרפתים בקרון שנבנה על טויוטה LJ80 ושלושה רכבי שטח נוספים - לנד רובר דיפנדר, טויוטה לנד קרוזר J5 וניסאן פטרול.

הם די צוות, איתם קאסיה, פולניה, סטודנטית לרובוטיקה מברלין, ויאן, שסבו לחם בקרב על בריטניה.

לאחר יומיים של עצלות ושיזוף, אנו עוזבים את חוף גן העדן. אנחנו הולכים ל"אלבניצ'י" – כרם במרכז אלבניה – בו אנו מבלים את הלילה בין שיחי הענבים ואוכלים ארוחת ערב, במהלכה המארח מגיש לנו מנה מהמטבח האלבני.

בבוקר אנחנו שוברים את המחנה ונוסעים בכביש SH21 לגבול עם מונטנגרו, משמר הגבול שלהם מתנצל בפנינו על כך שצריך לחכות 5 דקות. אנחנו עוברים דרך מונטנגרו, סרביה (עם לינה), הונגריה וסלובקיה.

יש לנו את הלילה האחרון בגבעה מקסימה בסלובקיה, למחרת אנחנו מתעוררים, מתבדחים, ארוחת בוקר, נפרדים משאר המשתתפים, וב-8:XNUMX אנחנו כבר בפילאה.

אודות LAND4TRAVEL

Land4Travel היא קבוצת חברים המוקסמת מנסיעות. עם הטיולים שלה, הקבוצה רוצה לעורר את הרצון לראות מקומות חדשים וסקרנות לגבי העולם. הם נוסעים ממסלולי התיירות הרגילים. התשוקה שלהם היא טיולים כמו הרפתקאות והם רוצים לחלוק את התשוקה הזו עם אנשים שמטיילים איתם. הם לא ייקחו אתכם לחופים של הורגאדה, אבל איתם תראו את הרי הקווקז, ספינות טרופות בים אראל או פינגווינים בחופי פטגוניה. Land4travel אינו לשכת תיירות. זהו פרויקט למי שרוצה ליצור מגע עם הטבע, התרבות המקומית, ורוצה להרגיש את האווירה של גביע הגמל תוך כדי נסיעה ברכבי שטח אגדיים של לנד רובר דיסקברי. לכו איתם ותחוו את הקסם של מלונות אסיה ואיך נראה סוף העולם בכף הורן.