Rusija - Cilj Murmansk 4WD Touring na ruskom poluostrvu Kola

Koje destinacije dolaze na pamet kad pomislite da putujete na sever? Skandinavija, Karelija, Laponija? I još više na sjeveroistoku? Ruski poluotok Kola, smešten između Bijelog mora i Barentsovog mora. A u Koli, naći ćete najveći grad severno od polarnog kruga: Murmansk.

Murmansk je poznat po tome što ima luku bez leda tokom cijele godine, kao i za smještaj ruske vojne flote i njenih podmornica. Ali Kola je mnogo više od Murmanska. Šta još ima da se istraži na ovom enigmatskom poluostrvu na severu Rusije, koje je dostupno istraživačima 4 × 4 iz cele Evrope?

Da bismo pronašli neke odgovore na ovo pitanje, početkom septembra krenuli smo da učestvujemo na jedinstvenoj ekspediciji 4 × 4 koju je organizirala švicarska organizacija GekoExpeditions (Geko su poznati i po vođenim kopnenim ekspedicijama na Islandu, prelazeći namib pustinja i drugih egzotičnih destinacija kao što su Madagaskar, Alžir i Mongolija).

Ovaj put ima široku privlačnost i usmeren je na ljude koji žele istražiti udaljena sjeverna mjesta iznad Evrope kao i oni koji su više navikli na istraživanje Afrike. Ovo putovanje je prava avantura i takođe je duboko uranjanje u ogromnoj i impozantnoj prirodnoj divljini.

Putovanje se odvija u idealnom vremenu godine (početkom septembra) kada se u gradu obiluje nered u bojama prirode, sjeverna svjetla počinju sa kosmičkim svjetlosnim izložbama i manje komaraca nego leti, a ipak je ipak prijatno toplo.

Kako započinje naša avantura, stižemo do gužvastog keja u malom gradu Travemunde, u Sjevernoj Nemačkoj, sa Geko Expeditions-om srećemo Nicolas Genoud-a. Nicolas i neki drugi učesnici na predstojećem putovanju okupili su se za obrok na terasi. Atmosfera je divna i svi su uzbuđeni da započnu na putovanju. Nakon obroka, neki dodatni učesnici su se pridružili žurci na mestu rendžovanja u luci ukrcavanja trajekta u Finsku.

Nakon veoma prijatnog prelaska putovanje se nastavlja kako grupa prelazi u Finsku. Prekrasna ravna cesta prelazi šume i jezera skoro 900 km.
Rano sledećeg jutra stižemo na rusku granicu. Tu je činjenica da dokazi o koristima putovanja sa Geko ekspedicijama počinju da budu očigledni.

Budući da je agencija već imala
obezbedili smo sve potrebne dokumente za dobijanje vize (uključujući i posebne dozvole za zonu), sve što je ostalo da uradimo je da talasamo kod carinskih službenika. Prema tome, naša itinerera (prethodno odobrena) je u potpunosti pod kontrolom. Geko takođe obezbeđuje sve neophodne pokriće za osiguranje vozila.

Nedavno očvršćavanje rusko-evropskih odnosa ne čini nam nikakve usluge, a našem velikom očaju, naše kobasice i ukusni specijalni sirevi ne prelaze granicu. Žalimo se jer će ih nemoguće zamijeniti u Rusiji.

S druge strane, Rusija se brzo razvija, čak iu svojim najudaljenijim regionima i nemamo problema da dopunjujemo svoje snabdevanje kvalitetnim alternativama u tri grada u kojima ćemo proći na našem putovanju. Ulazimo u prvi grad ovih gradova, Kandalaksha, na kraju dana. I ovo je prava polazna tačka naših avantura.
NEMAČE NISAM NAVEDENO NA F **** KONFERENCIJAMA
Sa velikim entuzijazmom i nekim nestrpljenjem počinjemo sutradan. Prvi deo ove turneje obuhvata istraživanje južne obale poluotoka Kola. Putujemo dva dana duž Bijelog mora. Na naše iznenađenje, vreme je prijatno uprkos činjenici da smo već severno od Arktičkog kruga. Svetlost na obali je mekana, gotovo je nestvarna.

Prelazimo šumske staze, otvaramo staze preko plaža, i prijelazimo obalne rijeke na malu plimu. Obično nijedno od ovoga ne bi trebalo da bude problem, sa nivoima vode 40 do 50 cm, ali nismo računali na naizgled sveobuhvatni okrugli šljunak. Prva vozila se zaglavila i od prvog dana naši ribolovci su nam dobro poslužili.
Te noći kampujemo u veličanstvenu i mirnu uvalu, okruženu borovom šumom u kojoj se nalazi patrola (vidimo puno svježeg smeća na prilaznoj stazi). Na obzorju zaliva možemo vidjeti kako Rusi kalibriraju svoje nove vojne podmornice. Za večeru, Nikolas priprema losos za nas, koji je ranije tokom dana kupovao od nekih lokalnih ribara. Priprema ga u papilotama koje se kuvaju sa žeravicom. Delightful. Večer se nastavlja velikim smehom oko dobrotvorne vatre gdje svi trguju pričama o svojim prethodnim 4 × 4 ture i avanturama.

PREKO KRALJEVINE BEAROVA I VOLOVA

Sledećeg dana, imamo priliku da zaustavimo i istražimo mali napušteni ametistički rudnik. Bio je otvoreni rudnik. Kinezi su došli da uklone čvrstu čeličnu mehanizaciju kako bi ga preoblikovali, a Rusi nisu šampioni za demontažu i reciklažu. Nije teško naći lepe kamenje ametistu i fluorita koji leže okolo. Svako traži kamenje sa nosima na tlo za oko 30 minuta. Kasnije se zaustavljamo u kapeli, gdje se lokalni ribari okupe da se mole za čudesno ulov.

Zatim iskoristimo malu ploču i vozimo duž stana i pristupačnih plaža koje nam omogućavaju da brzo napredujemo (magični trenutak). Na kraju dana, kada izađemo iz borove šume, iznenada dolazimo u mini arktičku pustinju. Male peščane dine su otkrivene našim iznenađenim očima. Kakav kontrast. Ne traje mnogo pre nego što svi uživamo u odličnoj vožnji s peskom. Nakon igranja kao djeca, postavili smo logor između borove šume i dina. Mi ne nedostaje nikakvo drva za veličanstvenu vatru koja nas zagreva nakon mraka.
Do sada smo stigli do istočne tačke koje vozilo može stići na poluotoku Kola. Istočna polovina poluostrva ostaje gotovo depopulirana površina dostupna samo brodom. 'Kraljevstvo medveda i vukova'.

DEEP U ŠUMI GDE ČOVJEKA NIJE DOMAIN.

Slijedeći ova „predjela“, sada počinjemo jedan od opreznijih dijelova putovanja. Planirano je da se iz Bijelog mora popne do središnjeg dijela poluotoka, prelazeći tajgu kroz brda i jezera oko 250 km. Puteve su u vrijeme gulaga napravili neki nesretni zatočenici ... Ali od tada, vegetacija je nastavila svoja prava i ponovo preuzela, a mostovi od trupaca su samo sjena njihovih bivših ja. Često je mudrije preskočiti ih i pregaziti rijeke. Nikolas saziva grupu i konsultuje nas. Ne dolazi u obzir da se krene na ovu rutu bez potpunog dogovora grupe. To će biti teško i neophodna je uzajamna pomoć. Pored toga što je zahvaćena vegetacijom, staza je na nekim mjestima izuzetno mokra. Postoji mnogo poplavljenih područja. Junsko odmrzavanje u potpunosti pretvara severno tlo u močvaru. Neka područja su proširena velikim trupcima postavljenim uzdužno kako bi se pomoglo prolasku prethodnih vozila kroz ovu rupu. Ispostavilo se da je to zamka, ti „krokodili“. Oni stoje uspravno čim se odvezu. Ova područja se uzimaju vrlo sporo i naši vitkovi se često koriste. U određenim trenucima, ispred vozača prolazi putopisac, sa pilom u ruci. Najveće grane se šire ili narezuju. Kada deblo 1m u prečniku prelazi stazu, izbijamo motorne testere.

Na 2 dan, najteži deo ovog dela je završen. Ponovo se pridružimo obeleženom tragu sa sjevera. Ovo nam konačno daje priliku da bolje cenimo raskošan ambijent kroz koji prolazimo. Žuto-crvena polja se takmiče sa belim lišajima i drugim višebojnim mahovinama, dok mirotilari dotikuju šumu sa svetlom crvenim mrljama. Ovo je zaista očaravajuća šuma, u kojoj čovek više ne vlada, posmatramo mnoge male žestoke ptarmigane. Na tlu još uvek nose svoje letnje perje, ali čim uzmu let, vidimo da je donja krila već uzela bijelu zimsku obradu.
Ova staza se vuče u srce šume, kada iznenada vodi do dugačke trake ravnog asfalta 4 km širokim 40m. Stara, napuštena pista vojne avijacije. Koristimo priliku da ubrzamo prošlu 100km / h, što odlično za moral.
Stižemo do Kirovsk, rudarskog grada u podnožju planine Khibiny, gdje nas čekaju sobe u najboljem hotelu u regionu, u kojem obično uživaju oligarsi i političari (osim ako su isti)… Kao dvije, dvije glavne mine u regionu su vlasništvo određenog gospodina Putina i još jednog pomoćnika po imenu Medvedev.

STRONG EMOTIONS, DANTESQUES AND SURREALISTS !!!

Odlazimo dobro za sledeći, tehnički dio ovog putovanja. Jugozapadni prelaz centralnih planina. Ove planine nisu visoke, samo 1100m nadmorske visine. Ali potpuno odsustvo infrastrukture ih čini veoma teškim za pristup. Prelazak na njih je takođe da se pristupi svetim jezerima saamis (koji su navodno napunjeni natprirodnom snagom), stvarni mali dragulji sadržani u srcu planine.

Prvi dan je savršen. Dok se približavamo prvim ozbiljnim krilima, vidimo da je nivo vode na ovom nagibu prilično nizak, znak da nije kišo poslednjih dana. Kada se odjavite, neke partije su pustile i "očistiti vetrobransko staklo". Kampamo na ivici veličanstvenog prvog jezera. Kontrast plavih voda i žuto-crvenih šuma je zapanjujuće. U minutima 10-a postavili smo našu grupnu sklonište jer je vreme postalo kišovito i vrlo hladno.

Ako Nikola nije bio ovde i nije imao iskustvo, niko ne bi vjerovao da je to bilo moguće proći kroz vozilo. Sveukupno, skoro desetak 4x4s pređe ove planine svake godine.

Uspon se testira, moramo penjati na velike blokove kamenja mokro s mršavom. Hilux pickup nije na zabavi zbog niskog razmaka od tla. Ali, zahvaljujući odličnom čitanju terena, Patrick, vozač, rukovodi sa majstorskom rukom koja iznenađuje sve. Međutim, to je daleko od iskustva velikih delova peska u kojem je naviknut na vožnju.

Povremeno se oblaci pune i sunce dolazi da oživi boje. Spektakularan! Emocije su jake, oduševljavamo se danteskom i nadrealnom dekoracijom. Zaustavimo se za ručak na prolazu, okružen vertikalnim kamenim zidovima 450m. Osećamo se kao da smo osvojili Everest ... i to je samo početak.
Pre nego što se spustimo, moramo proći kroz ovu planinsku dolinu, koja izgleda da nema vidljivu stazu. Međutim, Nikolas nam samouvjereno kaže: "Tamo je" ... Srećom, on je taj koji vodi put, što svakoga uvjerava. Zatim moramo preći dva planinska jezera. A padine oko jezera su strme! Ponekad se pojebavamo sa centimetrima da ih poštedimo. Spušteni dio podrazumijeva djelomično vožnju u koritu rijeke koja barem nudi čvrsto dno.

HELL OF THE SEVER

Sutradan se ponovo spuštamo i stižemo do ivice drveća. Teren se menja. I ponovo ulazimo u močvaru karakterističnu za ove sjeverne šume. Srećom, kamenje nikada nije daleko, što pomaže da se izbjegne potpuno potonuće vozila u blatu. Ali ova kamenja brzo postaju izvor problema za najniža vozila. Jedva vidljivi u blatu, iznenade vozače. Vozila se zaglavljuju jedan za drugim. Aksle, opruge, donje kontrolne ruke ... Sve što nije 30cm iznad zemlje, verovatno će visiti na stenovitom izbočenju.

Vozilo Geko Patrol opremljeno je pneumaticima BFGoodrich Mud 37-ina, a postaje pravi St. Bernard grupe. Međutim, to je međusobna pomoć koja prevladava. Winch ne uspije, a zatim 2nd. Bez obzira na sve, svi smo svesni da učestvujemo u istinskoj i teškoj ekspediciji, u nepreciznom okruženju, za koji je vrlo malo Zapadnjaka imalo priliku da se divi.
Zahvaljujući strpljenju i trudu, nagrada konačno stiže, jezero, nestvarno izgleda, omeđeno pješčanom plažom. Neka magija na kraju sveta ... ali to je samo zapadna obala. I dalje moramo da to zaobiđemo. Biće potrebno još dva dana vožnje, između kvadrata, spektakularnih visinskih staza i predivnog jezera. Upravo u ovom dijelu putovanja prelazimo kroz najdublje brade. Sva vozila prelaze preko gazova bez poteškoća do 1m30 vode. Patrol prelazi prvi, sa 60m sigurnosnim užetom pričvršćenim na zadnjoj strani. Vozila će moći bezbedno da prođu. Impresivno za putnike koji su navikli na Afriku ...

Kako se približavamo jednom od posljednjih riječnih prelaza, oronuli most nam daje teško vrijeme. Naša ruta je stalno blokirana blatom (sva vozila bez iznimke su se zaglavila). Tada konačno stižemo na obalu ove 80 m široke reke sa niskim nivoom vode ... a takođe, pogodili ste, okrugli i klizavi oblutci. Konačno, koristeći dvostruko vitlo, svi su prešli preko. Trebalo je 5 sati da prevaziđemo ovaj pasus, ali na sreću u dobrom letnjem raspoloženju. Veliko plavo nebo, sunce, 20 stepeni, lude boje i obilna voda ...

Večeras, pridružujemo se civilizaciji i provodimo noć pod lavvu, ili tepee nomadskih uzgajivača, sa njenim gromoglasnim drvenim vatrom u centru. Spektakularni aurora borealis takođe igra na nebu koji se kreće od jednog horizonta do drugog, kao da pozdravi naš dolazak na svetim zemljama saamis. Paul i Monica prođu bocu Ruma koja je prolazila kroz carinsku mrežu. Dobro veče.

SAKRVANI PLANINARI

Nakon prolaska kroz planine, Nikolas predlaže da se popnemo na vrh masivne susedne planine. Sada kada smo ovdje, nakon svega ...
Dobra, stara potraga za stazom vodi nas sve do tamo. Na trenutak stojimo na ivici cirkusa, koji dominira čitavom tundrom koja vodi do Barentovskog mora. Vreme je u redu. Svetlost koja ovde vlada je jednostavno jedinstvena. Nema potrebe za filtrima na Photoshop-u ili Instagram-u. Sve izgleda duboko i "zasićeno", mešajući mekoću i neobičnost. Na kraju krajeva, zar ne saamis pripisuju čudne moći ovim planinama? Na vrhu se nalazi niz kamenih visokih platoa. Vjetrovi tragovi kroz ovo polje gigantskih šljunaka. Posle kratke šetnje, konačno stignemo do litice koja gleda na nepristupačno i potpuno očuvano jezero. Stavimo i divimo se bez ikakve reči.

ZADOVOLJAVAJUĆIŠĆE, ŽENJENJE I POŠTOVANJE

Staza koja vodi natrag na sjeveroistočno od Murmanska je lijepa. O 200km od glavnog grada na sjeveru, prvi put susrećemo staro ribarsko selo koje je palo u zaborav. Sadrži olupine zapuštenih ili pokvarenih brodova, oronule drvene barake i staze koje zauzima vegetacija ... Čudno mjesto, koje je još uvijek naseljeno. Naša osećanja osciliraju između čuđenja, tuge i poštovanja. U ovim tragovima procvata prošlosti postoji lepota. A život se uvek drži tih neverovatnih mesta. Gasni nalazi otkriveni su na moruarbUskoro bi mogao da promeni dogovor.

Nastavljamo preko izgubljenih staza do mora. Sidereal lepota. Uvek je šljunak, ali ovaj put je odbijen. Međutim, sada vidimo ogromne šljunke, do 2 metara prečnika, polirani, biserni i okrugli ili ovalni. Ogromna šljunčana plaža, plaža arktičkog jurskog parka. Neke od ovih stena su više od 15 metara koje se nalaze visoko na plaži, što olakšava zamišljanje nasilja elemenata gde more uspeva da propali te ogromne stijene na plaži. Osećamo se mali, vrlo mali na kraju sveta.

Murmansk se ne slaže sa svojom gordanom i industrijskom reputacijom, umjesto da otkrivamo moderan i prijatan grad. Obilazak kroz kafić željezničke stanice, ostatak starih sovjetskih kantina, podseća nas gde smo. Posetimo prvi ruski nuklearni ledolik, Lenjin i otkrijemo čitav deo ruskog polarnog istraživanja. Vrlo uzbudljivo.

Nakon dobro zasluženog odmora, krenuli smo od Murmansk da napustimo Rusiju na sjeverozapadnom putu do Norveške. Sada je sredinom septembra i svuda postoji eksplozija boje. Naš izlaz iz Rusije preko norveške luke Kirkenes čini se kao kraj beskorisnog putovanja, iako još uvek nismo kod kuće.

Svi smo svesni da smo živeli i doživeli izuzetnu i zaista povlašćenu ekspediciju. Kroz zajedničku nesreću i izvlačenje zajedno kao tim koji bi pomogao da se stranka provede, uspostavljene su snažne veze između učesnika. Na organizacionoj strani, i administrativna priprema i vođenje i nadzor Geko ekspedicija bili su veoma visoki standardi, imperativni uslov za uspeh takve avanture. Čestitam i zahvaljujem Nicolasu, Olivieru i Gerardu.

Sada kada smo je probali, imamo snažnu želju da se vratimo u Rusiju.