Najstarija pustinja na svetu - Prelazak pustinje Namib.

Namibska pustinja u Namibiji smatra se najstarijom pustinjom na svetu. Pokriva više od 102,248 kvadratnih kilometara (270,000 kvadratnih kilometara) jugozapadne ivice afričkog kontinenta. U ovom članku, Nicolas Genoud iz Geko Expeditions-a, dovodi nas na dansku avanturu 7 preko dina ..

Nicolas i njegov partner Sandra su putovali svetom otkad su stari 15. Od Kostarike do Bocvane, od Rusije do Madagaskara, nijedan kontinent ne izbegava žudnju za otkrićem.

U 2003-u, Nicolas je stvorio Geko Expeditions koji organizuje i usmerava avanturističke izlete čiji je zajednički imenitelj otkriće izvan utrke.

Od tada, Geko je organizovao i vodio brojne ekspedicije za various destinacije, uključujući i više od 30-a u Sahari.
Ovde nas Nikol nas dovodi na jednu od njegovih vođenih Namib ekspedicija.

Namib, ovo čarobno ime me oduševilo od detinjstva. Namib “gdje nema ničega”. Često sanjam o tome. Ovo je najstarija pustinja na svetu, sadrži najviše dine i graniči sa Atlantskim okeanom. Teško je zamisliti neprijateljskije mjesto na Zemlji ... To je možda zato što čovjek tamo nema mjesta koje je toliko fascinantno čovjeku.

Napustili smo prestonice Namibije, Vindhuka, 5 dana. Prolazeći južno duž svoje granice, dodirujući ali nikad ne ulijevaj. Danas je veliki dan kada započinjamo prelazak pustinjske Namibe, sa juga na sjever, od Liderice do Svakopmunda. Putujemo za 7 dane prelaska oko 800 km. Prelazeći poznati i dugo zabranjeni "Sperrgebiet", "zabranjeno rudarsko područje", pre nego što pređe sada zaštićeno područje Prirodnog parka Namib-Naukluft. Pristup pustinji je strogo kontrolisan i ograničen. Samo nekoliko sertifikovanih vodiča nude putne pravce na sjevernom dijelu nacionalnog parka. Geko ekspedicije, koja organizuje i vodi ovu ekspediciju, isključivo je ovlašćena da uđu u južnu zonu, odnosno u "Sperrgebiet". Ovo ovlašćenje zahteva pribavljanje saglasnosti Ministarstva rudarstva i energetike.

Prošli smo kroz poslednji kontrolni punkt i proverili da li su naši radovi provereni (i dišali smo) Počećemo deflacioniranjem guma Land Cruisersa. 0.8 barove, oni će se povremeno spustiti na 0.6 u najtežim dijelovima.

Ostavljamo za sobom civilizaciju i pratimo konvoj na stazi koja vrlo brzo odstupa od beskrajnosti deviškog peska. Grupa se sastoji od 8 Land Cruisera povezanih sa VHF radio. Dva vodiča preuzima vodeću ulogu dok logisticko vozilo sledi. Važno je voziti u tragovima vodećeg vozila. Strogo je zabranjeno da vozila kreiraju sopstvene / višestruke numere. Namibi čine čuvanje svoje pustinje. Tokom ovog putovanja ne prelazimo ili prelazimo jedno vozilo tokom 7 dana prelaska.

Neke osnovne tehnike i principi se praktikuju ranije na prelazu. Važno je shvatiti u kojoj brzini se približavati dunovom usponu ili spustiti kako upravljati momentom, izboru i varijacijama ubrzanja i akcijama koje treba preduzeti u slučaju predstojećeg udesa. Postoji mnogo važnih tehnika za učenje. Završavamo ovaj uvod u pustinjsku vožnju prelazeći neke veće dine, aklimatizujući za ono što je pred nama. Na sreću, stepen teškoće, kao i veličina dina su progresivni. Lepo je isprobati neke "duge" u ljudskoj skali prije nego što nađemo čudovišta na treći dan.

SHIPWRECKS
Idemo i izlazimo sa obale tokom puta. Putovanje duž obale je veoma atraktivno jer je prekrasno more i ima brojnih brodoloma i interesantne flore i faune, međutim postoji i prisutna smrtna zamka koja se zaglavila između neprohodnih dina i rastojanja. U jednom trenutku duž obale pojavljuje se prisutna figura. Dok se približavamo, postaje oštrija, to je olupina ogromnog teretnog broda. Frotamerica. to je nadrealizam.

Ovaj brazilski teretni nosač, 200m dug i 35'000 tona, okrenuo se u februaru 2013 dok je otišao u Indiju da se razbije. Čuli smo impresivne priče o uklanjanju 139 tona nafte 4x4som kroz Namib, pomažući da se izbegne velika ekološka katastrofa. Prekršaji napravljeni u luku za istovar buradi su i dalje vidljivi. Nažalost, teretni brod još uvek sadrži veliki otpad koji nije planiran za uklanjanje.

Naizgled trajna magla koja pokriva obalu i brojne grebene čini obalu Namiba jedan od najopasnijih u Africi. Brojne olupine svedoče o tome. Na našem putu smo prošli Frotamerica, Otavi, Shaunee ili Eduard Bohlen. Posljednji leži više od 800 m od obale, u sred pješadijskog mora. Impresivno.

THE HOTTENTOTS BAY
Došli smo do Hottentot Baya oko 1 sata prije zalaska sunca. Sa vrha dune vidimo jedan od najlepših očiju koje smo do sada videli. Okean je ukrašen metalnim bojama u kontrastu sa narandžastom dine. i kolonija flamingosa se lupa u lagunu ispod, Magic.

Tim je postavio kamp iza prve velike dune, zaštićene od vjetra. Naš kuhar priprema ukusne jelo jutra i veče. Postavljen je šator WC-a i šator za tuširanje, ugrađeni vjetrobrani i vatra je zapaljena.

Sutradan, kako bi izbjegli hladnoću i vlažnost kako bi izbjegli maglu, mi se sklanjamo sa obale i mi potonemo duboko u srce pustinje. Ovde su dine veće, a vožnja postaje još tehnička. Još nismo stigli do masivnih usponova i spuštanja, već na sukcesiji srednjih dina i koridora.

Sredinom jutra stižemo na Saddle Hill. Nema puno ostataka rudarskog kampa. Krov neke barake izlazi iz peska. Većina logora zapravo je progutala pesak. Neki istraživački alati ostaju tu i tamo. Klima i sol-sprej su smanjili sav čelik u stanje braon lisnatog plesni. Iznenađujuće je da su drvo i guma stariji mnogo bolje. Nađemo i neke teške mašine kao što su buldožeri. Prevezeni su na komade i ponovo sastavljeni u 1940-u. Istorija istraživanja rudarstva u Namibu je uzbudljiva. Počelo je početkom XIX veka. Tehnologija je bila rudimentarna i ljudski život je imao malo vrednosti.

VELIKA ZIDA
Vozeći se nizom posebno čistih i lijepih dina, vraćamo se na obalu, dalje na sjever. Mi smo na pola puta kroz naše putovanje ... Upravo smo stigli do Velikog zida. Zaustavimo se na vrhu masivne dine koja uranja u okean, 230m ispod. Mi smo sićušni izgubljeni u ovoj neizmernosti. Stvarno se osjećaš kao da si stigao do ruba svijeta. 43 °. sledećeg dana, vozimo se do plaže preko velike kapi do okeana, koristeći padinu kao divovski tobogan. Trudimo se da dođemo između dva talasa koji lizaju podnožje dine.

Prilikom niskih plime, moći ćemo voziti na traku peska u rasponu od 2 do 6 m širokom između stopala dune i okeana. Tajming mora biti savršen, u suprotnom ovaj trak ne bi bio moguć.

GIANT DUNE
Na kraju, niz kamenja blokira put. Zato se vraćamo prema srcu Namiba. Približavamo se velikoj strahu od džinovskih dina. Brzo, pristupamo nizu strašnih uzvišenja i spuštanja. Spuštanja 100-a na 150m su još impresivnija dok stoje ispred ekvivalentnog penjanja. Na Prvoj, mi kažemo "Nemoguće"! Srećom, naša jug-sjeverna ruta izbjegava nas uzimanje najbržih kosina lica. Idemo nizbrdo.

Zahteva dobru tehniku ​​i stručnu procenu i smjernice kako bi se osiguralo da ćemo svi uspjeti da pređemo kroz ovu zonu. Ovo je najvažniji deo puta. Trajektorija je važna.

Iskustvo prednjeg vozila postaje veoma važno. Follwers posmatraju. Vozila koja su sve teška i donekle nedostaju neophodna moć, borite se na početku. Neke oblasti mekog peska otkrivaju se usred penjanja. Zamka. Mi se jednom ili dvaput okrenemo. Kada ne možemo da prođemo kroz sekciju, povlačimo se što je više moguće, a onda ponovo počinjemo, svaki put uzdignemo se malo iznad gornje dunje. Na kraju smo svi uspeli.

Nakon prolaska kroz područje ljubičaste dine čudesne lepote, stižemo do Sendviča Harbili za naš poslednji kamp. Ova lokacija je čarobna. Voda podzemne reke koja prelazi Namib skuplja ovdje, stvarajući lagunu u kojoj je vegetacija tačkasta i gde je zaštićeno više ptica.

Na ovom poslednjem kampu prevladava mirna i svečana atmosfera. Svi smo zahvalni što smo živeli retko i magično iskustvo, tako daleko od našeg svakodnevnog života. Sanj o djetetu se ostvario i moram reći da je realnost daleko prevazišla sva moja očekivanja.

Kao da obeležimo kraj puta, pun nam se pozdravi na kristalno čistom nebu koji se može videti samo u pustinji. Šakali nas čuvaju do sledećeg dana, gde ulazimo u Walvis Bay i vratimo se u civilizaciju.

Geko Expeditons sljedeće ture iz Namibije održaće se na 23.12.2017 i 06.01.2018
Više informacija možete pronaći na linku na njihovoj web stranici ispod.