המדבר העתיק בעולם - חציית מדבר נמיב.

במדבר נמיב בנמיביה נחשב המדבר העתיק ביותר בעולם. הוא מכסה יותר מ 102,248 קילומטרים רבועים (270,000 קילומטרים רבועים) של הקצה הדרומי של יבשת אפריקה. במאמר זה, ניקולס Genoud של משלחת גקו, מביא אותנו על ההרפתקה יום 7 על פני דיונות ..

ניקולה ושותפו סנדרה נסעו בעולם מאז היו 15 שנים. מקוסטה ריקה לבוצואנה, מרוסיה ועד מדגסקר, אין יבשת בורחת מצמאם לגילוי.

ב 2003, ניקולס יצר Gko משלחות אשר מארגן ומנחה טיולים הרפתקאות המכנה המשותף הוא גילוי מחוץ המסלול מוכה.

מאז, גקו ארגנה והובילה מספר רב של משלחות לווריוus יעדים, כולל יותר מ 30 ב סהרה.
הנה ניקולה מביא אותנו יחד על אחת המשלחות שלו נמיב מודרך.

נמיב, שם קסום זה מרתק אותי מאז הילדות. נמיב "שבו אין דבר". אני חולם על זה לעתים קרובות. זהו המדבר העתיק ביותר בעולם, הוא מכיל את הדיונות הגבוהות ביותר וגובל באוקיינוס ​​האטלנטי. זה קשה לדמיין מקום עוין יותר על פני כדור הארץ ... אולי בגלל שאין לאדם מקום שבו הוא כל כך מרתק לאדם.

עזבנו את בירת נמיביה, וינדהוק, 5 לפני ימים. עוברת דרומה לאורך גבולה, נוגעת פנימה אך לא נכנסת אליה. היום הוא היום הגדול, כאשר אנו מתחילים את המעבר במדבר נמיב, מדרום לצפון, מלודריץ ועד סוואקופמונד. אנחנו נטייל במשך 7 ימים של חציית 800 ק"מ. חוצה את מפורסם וארוך ארוך "Sperrgebiet", "אזור הכרייה אסור", לפני חציית אזור מוגן עכשיו של הטבע Namib-Naukluft טבע. הגישה למדבר מוגבלת ומבוקרת. בחלקו הצפוני של הגן הלאומי נמצאים רק כמה מדריכים מוסמכים. משלחת גקו, המארגנת ומובילה את המשלחת, הוסמכה בלעדית להיכנס לאזור הדרום, זה של "Sperrgebiet". אישור זה מחייב קבלת אישור של משרד מכרות ואנרגיה.

לאחר שעברנו את המחסום הסופי והבדוקנו את המסמכים שלנו (ונשימתנו) התחלנו להדיח את הצמיגים של הקרקעות. ברים 0.8, הם יגיעו אל 0.6 בהזדמנויות הקשות ביותר.

אנו משאירים מאחור את הציוויליזציה וממשיכים בשיירה על מסלול המהר מאוד לפנות מקום לעוצמה של חול בתולי. הקבוצה מורכבת 8 לנד קרוזר מחוברים על ידי רדיו VHF. שני המדריכים לוקחים את ההובלה בעוד רכב לוגיסטי עוקב אחריו. חשוב לנסוע על המסילה של הרכב להוביל. זה אסור בהחלט עבור כלי הרכב ליצור מסלולים משלהם / מרובים. הנמיאים מקפידים לשמור על המדבר שלהם. במהלך הטיול הזה אנחנו לא לחצות או לעקוף רכב אחד במהלך 7 ימים של המעבר.

חלק מהטכניקות והעקרונות הבסיסיים מתבצע מוקדם במעבר. חשוב להבין באיזו מהירות לגשת לעלייה חולנית או לירידה איך לנהל את המומנטום, את הבחירה ואת השונות של האצה ואת הפעולות לקחת במקרה של התרסקות הממשמש ובא. ישנן טכניקות רבות חשוב ללמוד. אנחנו מסיקים את ההקדמה הזאת לנהיגה במדבר על ידי חציית דיונות גדולות יותר, המתאקלמות לקראת מה שקורה. למרבה המזל רמת הקושי כמו גם את גודל החולות הם מתקדמים. נחמד שלה לנסות כמה דיונות "האדם בקנה מידה" לפני שאנחנו פוגשים את המפלצות ביום השלישי.

SHIPWRECKS
אנחנו נעים פנימה והחוצה מן החוף במהלך הנסיעה. נסיעה לאורך קו החוף הוא מאוד אטרקטיבי כמו הים הוא יפה ויש ספינות טרופות רבים וצמחייה מעניינת ובעלי חיים, אבל יש גם מלכודת תמותה הנוכחי אי פעם להיות תקוע בין דיונות בלתי עביר ואת הגאות עולה. בשלב מסוים לאורך החוף, דמות רפאים עולה. ככל שאנו מתקרבים, הוא הופך להיות חד יותר, הוא הספינה של ספינת משא ענקית. פרוטריקה. זה חזון סוריאליסטי.

זה נושאת בתפזורת הברזילאי, 200m ארוך 35'000 טון, רץ aground בפברואר 2013 בזמן שזה הולך להודו כדי לפרק. שמענו סיפורים מרשימים על הסרת 139 טונות של שמן על ידי 4x4s דרך Namib, עוזר למנוע אסון אקולוגי גדול. את הפער שנעשה בקשת לפרוק את החביות עדיין נראה. למרבה הצער הספינה עדיין מכיל הרבה פסולת כי הוא לא מתוכנן להסיר.

ערפל תמידי לכאורה מכסה את קו החוף ואת שוניות רבות להפוך את חוף נמיב אחד המסוכנים ביותר באפריקה. מספר עצום של תאונות מעיד על כך. בטיולנו עברנו על פני פרוטריקה, אוטבי, שאוני או אדוארד בולן. האחרון שוכן יותר מ 800 מ מהחוף, באמצע הים החולי. מרשימים.

חומוס
אנחנו מגיעים Hottentot ביי על 1 שעה לפני השקיעה. מראש הדיונה אנו עדים לאחד המשקפיים היפים ביותר שראינו עד כה. האוקיינוס ​​מעוטר בצבעים מתכתיים המנוגדים לכתום הדיונות. ומושבה של פלמינגו מתנפנפת בלגונה שמתחת, מג'יק.

הצוות קבע את המחנה מאחורי הדיונה הגדולה הראשונה, מוגנת מפני הרוח. הטבח שלנו מבשל ארוחות טעימות בבוקר ובערב. אוהל שירותים ואוהל מקלחת הוקמו, אנו מתקינים את פורעי הרוח ואת האש מואר במחתה.

למחרת, כדי למנוע את הקור ואת הלחות ככל להימנע הערפל, אנחנו מתרחקים מן החוף ואנחנו לשקוע עמוק לתוך הלב של המדבר. הדיונות כאן גבוהות יותר והנהיגה נעשית טכנית יותר. עוד לא הגענו לטפס ולריסות מסיביים, אלא רצף של דיונות ומסלולים בינוניים.

אנחנו מגיעים לסאדל היל באמצע הבוקר. לא נשאר הרבה ממחנה הכורים. גג של כמה צריפים בולט מן החול. רוב המחנה למעשה נבלע בחול. כמה כלי וסיקור להישאר פה ושם. האקלים ומרסס המלח הפחיתו את כל הפלדה למצב של טחב עלים חום. באופן מפתיע, עץ וגומי יש הרבה יותר טוב. אנחנו גם מוצאים כמה מכונות כבדות כמו דחפורים. הם הועברו לחתיכות והורכבו מחדש ב- 1940. ההיסטוריה של כריית וסיקור ב Namib הוא מרגש. זה התחיל בתחילת המאה 20th. הטכנולוגיה היתה ראשונית וחיי האדם היו מועטים.

החומה הגדולה
בנסיעה על פני רצף של דיונות טהורות ויפות במיוחד, אנו חוזרים לחוף, צפונה יותר. אנחנו בערך באמצע המסע שלנו ... הגענו רק לכותל הגדול. אנחנו עוצרים בחלק העליון של דיונה מסיבית כי צולל לתוך האוקיינוס, 230m להלן. אנחנו אבודים זעירים בעוצמה הזאת. אתה באמת מרגיש כאילו הגעת לקצה העולם. 43 °. למחרת, אנחנו נוסעים לחוף על פני טיפה גדולה אל האוקיינוס, באמצעות המדרון כמו שקופית ענק. אנחנו מנסים להגיע אלינו בין שני גלים המלקקים את כף הדיונה.

ב גאות נמוכה, נוכל לרכוב על רצועת חול החל 2 ל 6 מ רחב בין כף הדיונה ואת האוקיינוס. העיתוי חייב להיות מושלם, אחרת רצועה זו לא תהיה חצויה.

הענקות
בסופו של דבר סדרה של אבנים לחסום את הדרך. אז אנחנו חוזרים אל הלב של נמיב. אנחנו מתקרבים אל החלק החשש ביותר, של הדיונות הענקיות. במהירות, אנו מתקרבים לסדרה של מטפסים מפחידים וירידות. את הירידות של 100 ל 150m הם כל מרשים יותר כפי שהם עומדים מול מטפס שווה. בהתחלה, אנחנו אומרים "בלתי אפשרי"! למזלנו, הציר הדרום-צפון שלנו נמנע מלנקוט את המדרונות התלולים ביותר של הפנים. אנחנו יורדים.

זה דורש טכניקה טובה ושיפוט דעת מומחה כדי להבטיח שכולנו נצליח לחצות את האזור הזה. זהו החלק הטכני ביותר של הנסיעה. המסלול חשוב.

הניסיון של הרכב הקדמי הופך להיות חשוב מאוד. Follwers להתבונן. כלי הרכב כל להיות כבדים וחסרים במקצת כוח הכרחי, המאבק בהתחלה. באזורים מסוימים של חול רך לחשוף את עצמם באמצע לטפס. מלכודת. אנו הופכים פעם או פעמיים. כשאנחנו לא מצליחים לעבור קטע, אנחנו חוזרים לאחור גבוה ככל האפשר, ואז אנחנו מתחילים שוב, עולה קצת גבוה יותר לתוך דיונות מתנשא בכל פעם. בסופו של דבר כולנו עושים את זה דרך.

לאחר שעברנו דרך אזור של דיונות סגולות של יופי מרהיב, אנחנו מגיעים Sandwich Harbאו למחנה האחרון שלנו. אתר זה הוא קסום. מימי נחל תת-קרקעי שחוצה את הנמיב מתאספים כאן, יוצרים לגונה שבה צמחייה מנוקדת ומספר ציפורים מוגנות בה.

אווירה שלווה וחגיגית שוררת במחנה האחרון. כולנו אסירי תודה על שחוויתנו חוויה נדירה וקסומה, עד כה מחיי היומיום שלנו. חלום הילד התגשם ואני חייב לומר שהמציאות חרגה בהרבה מכל הציפיות שלי.

וכאילו כדי לסמן את סוף המסע, ירח מלא בא להצדיע לנו, בשמים בהירים, שניתן לראותם רק במדבר. התנים לשמור אותנו החברה עד למחרת, שבו אנחנו נכנסים Walvis Bay ולחזור הציוויליזציה.

Geko Expeditons הסיורים הבאים של נמיביה מתרחשים ב- 23.12.2017 ו- 06.01.2018
אתה יכול למצוא מידע נוסף על הקישור לאתר שלהם להלן.