העלייה לרגל של רון וויו מון סביב יבשת צפון אמריקה תופסת את מיטב התענוגות הפחות ידועים בארצות הברית, קנדה ומקסיקו. בחמש השנים האחרונות הם בילו שם 17 חודשים, ועברו 76,000 ק"מ במסע שלהם לגלות את סודות היבשות. מילים ותמונות מאת רון וויו מון

Meat Cove ממוקם קרוב לקצה הצפוני של האי קייפ ברטון, נובה סקוטיה, ואילו אזור הקמפינג באותו שם - לא זוהר לוודא, אבל הכותרת מטעה - ממוקם על הגבעות המעוגלות התלולות המשקיפות על המפרץ. שם צוקים משוננים נפילים צוללים למים הקרירים של האוקיאנוס האטלנטי הצפוני. זהו מקום מרשים עם גני גלגלים שמסתובבים מעל הראש ודולפינים ולווייתנים שמשייטים בחוף. זה היה אחד המחנות הטובים ביותר שחווינו ברחבי צפון אמריקה וכנראה היחיד במזרח אותה יבשת מפוארת שאחזור אליה.

אנדרטת גטיסבורג וירג'יניה עם הגנרל רוברט אי לי על סוסו

אבל, כהוכחה לאמירה הישנה שאין מקום מושלם, זה היה המקום בו ומתי גילינו הכל על הגירוי והטרדנות שזבובים שחורים ונושכים אכזריים של קנדה יכולים לגרום!

ארבעת החודשים הראשונים שלנו לניצול אמריקאי בילינו בשיטוט בדרום-מערב שם איבדנו את עצמנו במדינה הרחוקה יותר ובסביבותיה של נבאדה, אריזונה, ניו מקסיקו ומערב טקסס לפני שחזרנו ליוטה, כיום המדינה האהובה עלינו בתחתית. 48.

קניון מכרות פחם, אריזונה

השלב השני של ההרפתקה שלנו ראה אותנו נודדים למקסיקו מתענגים על תענוגות לה רוטה דל טקילה (שביל טקילה) ו קמינו ריאל דה טיירה אדנטרו, שהיה המסלול הראשון שאותו עקבו הספרדים באמריקה ורץ בין מקסיקו. סיטי וסנטה פה בניו מקסיקו. בילינו זמן מה בעיירה ההיסטורית ובאתר מורשת עולמית סן מיגל דה אלנדה, שהיה פעם חלק חשוב מהדרך המלכותית לפני שנסענו לעיר מקסיקו הסוערת. התוכנית שלנו היא לראות את הפירמידות הטאוטיהואקאן, עם פירמידת השמש האדירה שלה, ופירמידת הירח המרשימה לא פחות, שתיהן משנות 100 לפנה"ס. אבל איכשהו בדרך, הסתבכנו במצעד של מורים בבית ספר עם אלפים ממש של שוטרים חמושים בסביבה, בעוד שלמחרת נהנינו מצעד לסביות והומואים הרבה יותר צבעוניות וידידותיות, כמעט ללא נוכחות שוטרים. אהה, התענוגות הלא צפויים של יבשת!

דרך העפר של צפון קוויבק

כשפנינו צפונה חצינו חזרה לארצות הברית ומדינת טקסס, שם סיירנו בחוות המלך המרשימה, שהייתה בעבר נכסים רחבי ידיים באוסטרליה והכנסנו, בין היתר, את זן הבקר של סנטה גרטרודיס ליבשת. עדיין החווה הגדולה ביותר בארה"ב, המשתרעת על פני כמעט 400,000ha, והיא מפעילה 35,000 בקר ו -200 סוסים משובחים, יחד עם שטחים נרחבים של חיתוך בתוספת אזורים פרועים יותר לציד בילויים ולצפייה בציפורים.

לברדור וולף

מהמחנה שלנו על ניו יורקarbעל שפת הים הלאומי של האי פדרה, דרכנו דרך מזרח טקסס לארקנסו וטנסי ואל הפארק הלאומי סמוקי הרי לפני שעברנו לאורך הכביש בלו רידג 'דרך הירק של הרי האפלצ'ים לוושינגטון הבירה ומונומנטים מדהימים ומוזיאונים.

הגענו גם לניו יורק, כעבור כשבוע לאחר שעזבנו את וושינגטון די.סי., לשם נסענו דרך גטיסבורג (בנאדם, הינקים עושים את אנדרטאותיהם ההיסטוריות ושדה הקרב בצורה יוצאת מן הכלל), אבל היינו יכולים לעקוף בקלות את 'התפוח הגדול'.

ציפורים צבעוניות למטה מקסיקו דרך

לאורך דרך אחורית כשברקע הגרנד טטונים

קראו קייון ניו מקסיקו

שמח להתרחק מהעשן הגדול פנינו לפארק הלאומי אקדיה - יומני לטיול בו עברנו בארבע מדינות ביום אחד - ניו ג'רזי, ניו יורק, מסצ'וסטס ואז ורמונט - לפני שמצאנו מחנה נעים באזור פארק ממלכתי מוקף ביערות המוריקים של מזרח אמריקה. הפארק הלאומי אמנם, כשהגענו לשם, היה צפוף, אז עברנו לשדות פחות מוכרים ופחות מאוכלסים, כולל מגדלור ווסט קוודי פוינט - הנקודה המזרחית ביותר בארצות הברית.

רון ואחד הצועדים במצעד ההומו-לסבי הצבעוני והידידותי במקסיקו סיטי

זה היה פשוט קפיצה, צעד וקפיצה אמיתיים לקנדה משם ופנינו לנובה סקוטיה עם הגאות והשפל הענקית שלה במפרץ פונדי ובאי הנסיך אדוארד היפה שבו ניתן לתפוס כמה מהטונה הגדולה ביותר על פני כדור הארץ (ו שוחרר תחת בקרות סביבתיות קפדניות).

ראש קוודי, המגדלור המזרחי ביותר בארצות הברית

בשובנו בשנה שלאחר מכן התחלנו את הרפתקאותינו עם גיחה בקמפינג למיט קוב ואז קלטנו את המעבורת לניופאונדלנד ופנינו לאתר ההיסטורי הלאומי קייפ ספיר ולנקודה המזרחית ביותר ביבשת צפון אמריקה, והכבישים נותרו שחור דֶרֶך. בתנופה חזרה מערבה עצרנו לכמה ימים לאורך החוף של גרוס מורן NP וצידה המערבי של ברוק המערבי, שהוא פיורד נעול קרקע שהגיע אליו בערך קילומטר משוטט לאורך טיילת וטיול בסירה. בקצה הצפוני של ניופאונדלנד גילינו את L'Anse aux Meadows, הכפר הוויקינגי המאומת היחיד ביבשת כולה.

דרך אדמת הודו

עם נסיעה נוספת במעבורת מעבר למפרץ סנט לורנס נחתנו בלברדור ולקחנו את הטאטא הארוך של העפר והכביש הבוצי צפונה, ואז מערבה, למפרץ העמק-האווז. זהו חלק מרוחק למדי של כדור הארץ, אך הדברים משתנים כאן במהירות עם כמה סכרי הידרו ופיתוחי כוח שדוחפים קו חשמל ארוך, רחב ומפותל דרך היער הבתולי ומעל הביצות והביצות של מזרח קנדה הנידחת להביא. חשמל מהאזורים המרוחקים של המחוז ההוא אל המתחם המיושב יותר של ניופאונדלנד ונובה סקוטיה. בקרוב כל המסלול מבלאן-סבלון, שם המעבורת מפקידת אותך בלברדור (ממש מעבר לגבול בקוויבק המזרחית), למפרץ האווז יהיה ביטומן משעמם.

ערפל אפף את טיולנו לאורך חופי מיין לקנדה

מבסיס המגורים המגיע לתעשייה של מפרץ אווז (אין הרבה מה לומר על המקום) מצאנו את דרכנו בחלקים הנידחים של פרובינציית קוויבק העצומה ועברנו סכרי הידרו ענקיים ומכרות עפרות ברזל מפלצתיות לבירה ההיסטורית בסנט. נהר לורנס - העיר החומה העתיקה קוויבק שהיא העיר המבוצרת היחידה בצפון אמריקה כולה. נהנינו מהחלק העתיק של העיר ומההיסטוריה, אבל קוויבק ואזרחיה דוברי הצרפתית הם, כך נראה לנו, קצת חריגה במרחבים הרחבים, הרחבים והמאוכלסים יותר של המדינה. אין ספק שזה מרגיש כמו מדינה אחרת עם הסימנים, השפה והמנהגים היחידים בצרפתית, ולמען האמת, הרגשנו כאן יותר מבחוץ מאשר בכל מחוז אחר בקנדה.

דקוטה הצפונית - מדינה באדלאנדס בפארק הלאומי תיאודור רוזוולט

ביזון בפארק הלאומי גרנד טטון

חולים מהקהל וחיפשנו רבעים שקטים יותר פנינו צפונה מקוויבק סיטי ואז מערבה בדרכים המשמשות בעיקר כריתת משאיות, איסוף עובדי הידרו או רכבי חיפושי כרייה. במחנה בודד אחד בקצה שמורת טבע קטנה היה לנו דוב שחור מגלה עניין נדיר ברכב שלנו, והעיר אותנו באמצע הלילה כשהוא דוחף את הקצה האחורי של ה- Ram 2500 שלנו כך וכך , לפני שנודד אל תוך החושך.

סירות בלברדור בלאן סבלון

עוברים מעבר לכתף הגדולה של אגם סופריור חצינו את הגבול חזרה לארצות הברית ולמינסוטה, ומצאנו את מקור המים של מיסיסיפי האדירה בפארק מדינת אגם איטסקה הנעים. לכיוון מערב למחרת (במסע שלנו עכשיו להגיע לנקודה המערבית ביותר של ארה"ב) עצרנו לצילום מהיר במרכז הגיאוגרפי של צפון אמריקה ברוגבי, צפון דקוטה.

פורט דקוטה לואיס קלארק בצפון

התפרצות הנפט והגז שבאה בעקבות זאת, שתפסה במיוחד את דקוטה הצפונית, לא עשתה מעט כדי לשפר את שטחי העשב הטבעיים המתגלגלים, חלק מהמישור הגדול או הערבה הגדולה, המשתרעת על צפון מרכז ארה"ב, מערבית למיסיסיפי וסמוכה. קנדה. מדרום לאגם סאקקאוויה, על נהר מיזורי המאולף מאוד, הגענו לאנדרטת לואיס וקלארק הראשונה שלנו במבצר מנדן המשוחזר, שם חצתה אותה משלחת חקר גדולה בשנת 1804-05. אם אתם חובבי הנסיעות והמאמצים שלהם (כמו שאנחנו) זה מקום אחד שאסור לפספס.

בקנדה יש ​​זבובים שחורים נושכים בלתי נשכחים

אמנות קראון קניון - ניו מקסיקו

מחנה האי פאדרה

ואז, בימים הקרובים, שוטטנו בארצות הארץ בגן הלאומי תיאודור רוזוולט ובסביבתו, מתענגים על כך שחזרנו ל"מערב ", מצאנו כמה דרכי עפר ושבילים מחוספסים יותר לחיפוש, גילינו אתרי קמפינג מרוחקים או לפחות רחוקים יותר נהנים מחיות הבר - בין היתר ביזונים, אנטילופות פרונגורן, צבי פרדות וכבשים עם קרניים גדולות.
תוך כדי דחיפה קדימה לעבר השמש השוקעת מצאנו את עצמנו בין הפסגות הגבוהות של הרוקי עם הפארק הלאומי קרחונים נהדר ליהנות ממנו, ואז הרי האשדות עם הר ריינר המרשים. היה לנו מזל שזרמנו יום בו היה ברור וההר עמד גאה בסביבתו הירוקה של יער אורנים ואגמים שלווים, צבעי הסתיו הוסיפו עוד יותר חיוניות לסצנה נהדרת.

מחנה ציד צפון קוויבק

כשאנחנו עוקפים את האזורים הבנויים של טאקומה וסביבתה בצפון מדינת וושינגטון, מצאנו את דרכנו לאורך קצה הפארק הלאומי האולימפי וחיפינו את חופי סלע חואן דה פוקה אל השמורה ההודית של מקאח והקהילה הקטנה של נאה. מִפרָץ.

סכרים גדולים של צפון קוויבק

חמישה קילומטרים בהמשך על חניון מסמן את סוף הדרך ומכאן זה הליכה של כקילומטר וחצי דרך יערות גשם ממוזגים באוקיאנוס השקט של אשוחית סיטקה גבוהה ועתיקה עד לחוף הסלעי, המוכנס בכבד של קייפ פלאטריי. זו הנקודה המערבית ביותר של 48 התחתית ... והיא חולקת את שמה עם קייפ פלאטריי (קווינסלנד) באוסטרליה, ושניהם נקראים על ידי אותו נווט וחוקר מצטיין, קפטן ג'יימס קוק.

קניון דה צ'לי

כשפנינו דרומה מצאנו את דרכנו בחורשות אורגון ובאיידהו הקסומה, חנינו על נהר הנחשים האדיר ונמצאים מחוץ למסלול מכות בקצה אזור השממה של מקגרו קריק. בימים הקרובים שוטטנו לאורך המזלג הדרומי של נהר פייט ואז אחר נהר הסלמון לפני שנפגש עם נהר הנחש פעם נוספת, ומסעותינו עוברים אותנו דרך יערות לאומיים, אנדרטאות לאומיות ואזורי בילוי ייעודיים, המדינה משתנה תמיד מ הרים מחוספסים מושלגים עד מישורים מתגלגלים ליערות מוריקים. לאורך כל שעות הלינה שלנו היו בכמה קמפינגים קסומים ועצי אורן.

האי הנסיך אדוארד יפה
כפר דייגים

במעבר לוויומינג פנינו לכיוון גרנד טטון NP, ללא ספק אחד הנופים המרשימים ביותר על פני כדור הארץ. פסגות משוננות מחוספסות, שם צדדים מנופצים על ידי קרחונים מגביהים בפתאומיות מהמישורים ומהווים את רכס טטון באורך 65 ק"מ, שרשרת ההרים הצעירה ביותר בהרי הרוקי עם פסגות מושלגות המגיעות עד מעל 4000 מטר. כשנהגנו בכבישים אחוריים לכאן - שוב בקצה החלק העליון של נהר הנחש - נתקלנו בעדרים גדולים של ביזונים רועים, בקבוצות איילים משוטטות ובהמוני צבאים קטנים ... ורק רכב אחד או שניים אחרים. כולם עם רקע הרים מרשימים .... זה היה קסם טהור! בכיוון דרום דרך קולורדו, המסלול שלנו תמיד חיפש אחר דרכי עפר ואתרי קמפינג פחות משומשים עברנו לניו מקסיקו וחנינו מתחת לחלקו הגדול של שיפרוק, הסימן היחיד למגורים אנושיים באותו ערב היה אור של בית חווה בודד שמנצנץ מרחוק.

מורשת עולמית רשומה סן מיגל דה אלנדה, מקסיקו

מביט לעבר פירמידת הירח מעל חורבותיה הנרחבות של העיר הגדולה טאוטיואקאן

מקור המיסיסיפי

קיטור מכסה זוג במעיינות גרנד פריזמטיק, הפארק הלאומי ילוסטון

ואז טיפסנו על פני רכס הרים (כמו שתמיד נדמה לכם לעשות כשאתם מסיירים במערב ארה"ב) כשהוא משתרע על 2600 מ 'כשצעדנו מעל מעבר באפלו, הנוף על פני המישורים חזרה לשיפרוק מדהים בלשון המעטה. באותו ערב חנינו בקמפינג קוטונווד של האנדרטה הלאומית קניון דה צ'לי, פארק המנוהל על ידי הודים המקומיים של נאוואחו. צדדי צרוף ומפותל זה היה מעוזו האחרון של הנוואחו כאשר קיט קרסון הוביל פלוגת צבא ארה"ב לתהום כדי להשרידם בשנת 1864. השבטים הועברו הרחק משם; 'ההליכה הארוכה' כביכול, כתם על קרסון ועל צבא ארה"ב שנשאר עד היום.

הר ראנייה וושינגטון- צבעי הסתיו

כעבור כמה ימים חצינו את הגבול למחנה המשקיף על קניון מכרות הפחם המעט ידוע ופחות ביקר בצפון מזרח אריזונה. זה היה סיום הולם לנסיעותינו, אך כאשר הנחנו את הראם לאחסון לעוד שנה, כבר קבענו תוכניות לחזור ... רומן האהבה שלנו ל"המערב ", כמעט לא שבע!

דרך לברדור

קשה כמו שהשביל מגיע בפארק הלאומי הרי סמוקי

רון מון בקייפ חנופה

מידע ומתכנן נסיעות

הנסיעה בארצות הברית ובקנדה היא קלה; מקסיקו קצת יותר קשה עם שפה, רשמיות הגבול ונקודות הבדיקה של המשטרה הן המכשולים הגדולים ביותר, אך זו עדיין חוויה נקייה מכאב יחסית ושווה יותר את המאמץ.
שכירת רכב או חניך לטיול בארה"ב ובקנדה היא שוב קלה עם הרבה אפשרויות, אך אם ברצונך לנסוע איתו במקסיקו, תצטרך לבדוק את חברת השכרת הרכב. אם אתה רוצה לקנות
רכב יד שנייה בארה"ב - בדוק את רשימת קרייגים בעיר שתרצה לקנות; כלומר: http://phoenix.craigslist.org.

קליפורניה היא המדינה המחמירה ביותר עם ערפיח שנתיים של כלי רכב ובדיקות בטיחות - קנינו את ה- Ram 2500 שלנו באריזונה הכפרית, שאין בה בכלל בדיקות שנתיות.

על הכותבים

רון וויו מון נהגו בארבע גלגלים, סיירו, שייט בקאנו וצלילה כבר למעלה מ -50 שנה.
הם כתבו את ספר ההדרכה הראשון שלהם על אאוטבק אוסטרליה בשנת 1984 ומאז כתבו למעלה מ -18 ספרי הדרכה עבור מו"לים שונים.
רון היה עורך מגזין 4WD המוביל באוסטרליה, 4 × 4 אוסטרליה, במשך 15 שנה ובמשך 18 השנים האחרונות היה העורך המסתובב שלהם והיה מעורב בהפקות טלוויזיה ווידאו רבות.

במהלך 14 השנים האחרונות עברו רון וויו ברחבי העולם, ובילו בסך הכל 25 חודשים בסיור בצפון אמריקה ויותר משנתיים בשיטוט באפריקה. הם עדיין מבלים לפחות ארבעה חודשים בכל שנה בנסיעות באאוטבק המרוחקת.